Email instellen

Heb je een hosting via Sitez? Hier vind je de instellingen

Voor het instellen van je mailprogramma heb je de volgende gegevens nodig:

  • je e-mailadres
  • het wachtwoord je uw e-mailadres
  • het accounttype: je kunt kiezen voor zowel IMAP als voor POP3
  • de inkomende mailserver: dit is altijd mail.[eigendomein.nl]
  • de uitgaande mailserver: dit is de mailserver van je internetprovider (kpn, ziggo, upc, etc)
    Ben je klant van Ziggo, dan is de mailserver smtp.ziggo.nl
    Ben je klant van KPN, dan is de mailserver mail.kpnmail.nl

Klik hier voor een lijst met servers van de grotere providers.

Instellingen voor mail versturen via de mailservers van Sitez:
smtp-servernaam: mail.[eigendomein.nl]
smtp-poort: 587
beveiligde verbinding (SSL): nee (of uitgevinkt)
Verificatie vereist voor verzenden: ja (of aangevinkt)
gebruikersnaam: je e-mailadres
wachtwoord: bijbehorend wachtwoord
versleuteling: LOGIN (of als dat niet mogelijk is, dan PLAIN of “Leesbare tekstverificatie”)

Handleidingen

Bekijk de volgende handleidingen voor het instellen van je mail:

Outlook Express
Windows Mail
Outlook
Mac OSX*
* Mac OSX: “Gebruik identiteitscontrole” hoeft niet aangevinkt te zijn.

Webmail

Het is ook mogelijk om je mail te lezen via de webmail. Je vindt de webmail op http://mail.[eigendomein.nl] of op  http://mail.sitez.nl.

Vul je e-mailadres in als gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord om in te loggen in de webmail. Let op: bij wat oudere accounts dien je het apenstaartje te vervangen door een punt, dus info.[eigendomein.nl] in plaats van info@[eigendomein.nl]